USEIMMIN KYSYTYT KYSYMYKSET / FAQ

Tuotteiden ostaminen ja palautus

Tilaus toimitetaan pääsääntöisesti asiakkaan valitseman toimitustavan mukaisesti. Pidätämme oikeuden vaihtaa valittua toimitustapaa tilanteen niin vaatiessa. Joissakin tapauksissa voimme joutua vaihtamaan valittua toimitustapaa esimerkiksi tilatun tuotteen suuren koon tai painon vuoksi.

Nouto postista
Tuotteet toimitetaan asiakkaan valitseman tilaustavan mukaisesti pakettina joko lähimpään postiin noudettavaksi tai alle 3cm paksut ja pienet tuotteet kirjeenä suoraan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen. Postiennakko maksutavalla tilatut tilaukset toimitetaan lähimpään postiin lunastettavaksi. Paketti tulee noutaa postista saapumisviikon tai sitä seuraavan kahden täyden kalenteriviikon aikana. Mikäli asiakas ei nouda lähetystä määräajan puitteissa postista, palautuu lähetys meille. Mahdollisesta uudesta postituksesta veloitamme normaalin toimitusmaksun. Noutamaton postiennakkolähetys on este tuleville postiennakkotilauksille.

Nouto SmartPost -pakettiautomaatista
Tuotteet toimitetaan asiakkaan valitseman tilaustavan mukaisesti pakettina joko asiakkaan valitsemaan Itellan Smartpost pakettiautomaattiin tai alle 3cm paksut ja pienet tuotteet kirjeenä suoraan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen (pois lukien litium akut ja paristot jotka toimitetaan aina pakettina). Postiennakko maksutavalla tilatut tilaukset toimitetaan asiakkaan valitsemaan Itellan Smartpost pakettiautomaattiin lunastettavaksi. Paketti tulee noutaa automaatista viikon kuluessa paketin saapumisesta automaattiin. Mikäli asiakas ei nouda lähetystä määräajan puitteissa, palautuu lähetys meille. Mahdollisesta uudesta postituksesta veloitamme normaalin toimitusmaksun. Noutamaton postiennakkolähetys on este tuleville postiennakkotilauksille.

Postin jakopaketti
Tuotteet toimitetaan asiakkaan valitseman tilaustavan mukaisesti postin jakopakettina suoraan asiakkaan ilmoittamaan käyntiosoitteeseen. Lähetys toimitetaan vastaanottajalle arkipäivisin ja suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo. 21 asti. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille klo. 14 mennessä. Paketin jakaja ottaa yhteyttä puhelimitse sopiakseen toimitusajankohdasta. Mikäli vastaanottajaa ei kahden soittoyrityksen jälkeen tavoiteta, lähetetään hänelle soittopyyntökortti toimitusajankohdan sopimiseksi. Tästä syystä puhelinnumeron ilmoittaminen yhteystietojen yhteydessä on pakollinen tieto. Palveluun kuuluu yksi toimituskerta. Mikäli lähetystä ei jostain syystä voida jakaa sovittuna aikana, asiakas on vastuussa uuden toimituskerran aiheuttamista kustannuksista.

Nouto Matkahuollon toimipisteestä
Tuotteet toimitetaan asiakkaan valitseman tilaustavan mukaisesti pakettina joko asiakkaan valitsemaan Matkahuollon toimipisteeseen (Siwat, Valintatalot, Salet, Alepat, Matkahuollon toimipisteet) tai alle 3cm paksut ja pienet tuotteet kirjeenä suoraan asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen. Asiakas näkee tilauksen yhteydessä häntä lähimpänä olevat Matkahuollon toimipisteet, joista hän voi valita mieleisensä. Paketti tulee noutaa noutopisteestä ilmoitettujen noutoaikojen puitteissa. Mahdollisista säilytysmaksuista vastaa lähetyksen vastaanottaja mikäli lähetystä ei noudeta ajoissa. Mahdollisesta uudesta postituksesta veloitamme normaalin toimitusmaksun. Matkahuollon kautta ei voi tilata bussiennakolla (Matkahuollon postiennakko).

Nouto
Asiakas voi noutaa tilaamansa tuotteet Kangasalta aukioloaikojen puitteissa osoitteesta: Hanuri-Topin tie 35, 36200 Kangasala. Aukioloajat löydät verkkokaupan yhteystiedoista. Ilmoitamme sähköpostitse kun tilaus on noudettavissa.

Asiakkaalla on 30 päivän palautusoikeus verkkokaupasta tilaamilleen tuotteille. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäisissä myyntipakkauksissaan. Eli siinä kunnossa kuin asiakas on sen saanut. Osa tuotteistamme postitetaan ilman myymäläpakkauksia joten luonnollisesti tällaisten tuotteiden ei tarvitse olla myymäläpakkauksissaan. Tuotteiden tulee olla kuitenkin käyttämättömiä. Asiakkaalla on siis oikeus tutustua tilaamaansa tuotteeseen samalla tavalla kuin se olisi mahdollista normaalisti kaupasta ostettaessa. Eli palautettavaa tuotetta ei voi ottaa käyttöön.
Mikäli tuote palautuu myyntikelvottomana: se on silminnähden käytetty, likainen, rikki, pakkauksesta puuttuu osia tai sinetöity myyntipakkaus avattu, emme voi palauttaa tuotteen hintaa kokonaan. Tällaisissa tapauksissa palautettava hinta sovitaan tapauskohtaisesti.

Lue tarkemmin täältä

Verkkopankki (Paytrail) 

Asiakkaalla tulee olla käytössään verkkopankkitunnukset. Maksutapahtuma veloitetaan suoraan asiakkaan tililtä verkkopankkiympäristössä. Tilaaminen ja maksaminen tapahtuvat turvallisesti suojatussa yhteydessä. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (y-tunnus 2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle.

Korttimaksu (Paytrail)
Korttimaksua varten tarvitset voimassa olevan suomalaisen maksulaitoksen myöntämän Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- tai Debit MasterCard kortin. Maksukortin tiedot eivät välity tai tallennu verkkokauppaamme missään vaiheessa. Verkkokaupassamme ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa ja Mastercard SecureCode -todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan. Todentaminen vaatii verkkopankkitunnuksia.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Collector tarjoaa Paytrail maksuvalinnan alta löytyvän lasku / osamaksu -maksutavan. Palvelun hinta 2,95€.

Tavaran toimittamisen jälkeen saat laskun seuraavan kuun lopussa. Riippuen ajankohdasta saat siis 30 - 60 pv korotonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit joko maksaa laskun tai voit muuttaa laskun osamaksuksi (laskun mukana tulee ohjeet).
Valitsemalla Collector Bank Lasku/Osamaksun kassalla, päätät itse kuinka paljon maksat minäkin kuukautena. Kuukausierän vähimmäismäärä on ilmoitettu laskulla. Voit myös milloin tahansa maksaa koko jäljellä olevan summan kerralla pois.

Muita kysymyksiä

Tilauksen tekeminen ei vaadi rekisteröitymistä. Rekisteröityneenä asiakkaana näet asiakastilillesi kirjautuneena tilaushistoriasi ja voit seurata tilauksesi etenemistä. Rekisteröityneenä asiakkaana saat tehtyä tilauksen nopeammin kassalla. Voit rekisteröidä asiakastilin täällä.

Lahjakorttimme ovat elektronisia, ja niiden mukana tulee käyttöohjeet. Jos olet saanut alennuskoodin tai lahjakortin, se rekisteröidään kassalla ennen tilauksen maksamista. Huomaathan, että tilaukseen voi aktivoida vain yhden koodin kerrallaan.

Ostaminen kauttamme on turvallista. Koko kauppamme on SSL-suojattu, ja myös maksutapahtumat on suojattuja ja varmistettuja Paytrailin toimesta. Hätää tietojen menettämisestä ei siis ole.

Tilaa uutiskirjeemme

Liity mukaan seikkailuihin ja saat loppuvuoden tilauksistasi -10% alennuksen